Spousta řidičů by mohla DPF filtry vnímat jako další věc, která se na autě může pokazit. Zkusme se však na problematiku DPF systému podívat trochu jinak.
Ochrana životního prostředí
V souvislosti s růstem životního standardu v Evropě má stále více lidí možnost pořídit si vůz. Také dochází ke kontinuálnímu růstu populace a s tím souvisí zvýšená doprava. Lidé také častěji cestují za prací a denně dojíždějí autem i desítky kilometrů.
Legislativa proto nařizuje, aby od roku 2010 všechna auta s naftovými motory byla vybavena filtrem pevných částic. Je to nařízení, které chrání životní prostředí a zdraví nás všech.
Nebezpečí zplodin pro lidské zdraví
Moderní dieselové motory produkují saze, které jsou v tomto případě mikročásticemi o velikosti pouhých 0,005 mm. Tyto částice nevidíme. Ale při každém nádechu se díky své malé velikosti dostanou až do našich plicních sklípků, kde zůstávají, kumulují se a působí jako karcinogeny. Tedy jako látky zodpovědné za vznik a rozvoj rakoviny.
Funkce systému DPF
Saze výfukových plynů jsou zachytávány v pórovitých keramických stěnách filtru DPF. Poté se při aktivní či pasivní regeneraci spálí a přemění se na CO2 a popílek. Regenerace nastává při dopravení paliva do filtru pevných částic, kde se vlivem jeho hoření zvýší teplota, která způsobí tento rozpad nebezpečných zplodin.
Systém DPF je nenahraditelný a pro ochranu našeho zdraví nezbytný.